تبلیغات
دانلود فایلدونی - معرفی و دانلود فایل کامل گزارش کارآموزی پروژه اجرای یك سازه آپارتمانی 3 طبقه 12 واحدی با سیستم اسکلت فلزی

دانلود فایلدونی

گزارش کارآموزی پروژه اجرای یك سازه آپارتمانی 3 طبقه 12 واحدی با سیستم اسکلت فلزی

  • گزارش کارآموزی پروژه اجرای یك سازه آپارتمانی 3 طبقه 12 واحدی با سیستم اسکلت فلزی
    گزارش کارآموزی پروژه اجرای یك سازه آپارتمانی 3 طبقه 12 واحدی با سیستم اسکلت فلزی در 27 صفحه ورد قابل ویرایش
    دسته: کارآموزی
    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 442 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 27

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    گزارش کارآموزی پروژه اجرای یك سازه آپارتمانی 3 طبقه 12  واحدی با سیستم اسکلت فلزی در 27 صفحه ورد قابل ویرایش

    دستورالعملهای حفاظتی و ایمنی کارگاه های ساختمانی

    اجرای کـارهـای ساختمانی شـامـل مراحـل متعددی است که ضمن آن افراد با ماشین آلات ساختمانی، ابزار و مصالح گوناگون سروکار دارند . این روابط ویژگی ها امکان وقـوع حوادث را بـرای نیروی انسـانی را افـزایش می دهـنـد . محـافظت از افراد انسانی در قبال حوادث نـاشـی از کـار از اهمیت ویژه ای برخوردار اسـت . از این رو بـاید ابـزار و ماشین آلات بـه طور مستمر مورد بازرسی کامل قرار گـرفـتـه و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود . در بکار گیری ماشین ها نیز باید از افراد با تجربه استفاده شود . برای تامین ایمنی کارگاه هـای ساختمانی بـاید همه ی کـارهـا بـا دقت و برنامه ریزی دقیق انجام گیرند. در ضمن باید دقت داشته باشیم و کـه هنگام کار یا تخلیه ی مصالح مزاحمتی برای همسایگان و سایرین ایجاد نشود. همچنین از انجام کارهای پر سر و صدا در شب خودداری شود . در صورتی که لازم است کاری در شب انجام شود باید قبلا اجازه ی شهرداری و مقامات مسئول کسب شـود .

        آشنایی کلی با مکان کار آموزی

    مکان کـار آمـوزی یك خرابه می باشد . پروژه اجرای یك سازه آپارتمانی   3    طبقه 12  واحدی با سیستم اسکلت فلزی مـورد نـظـر اسـت .

    ابعاد زمین 15 در 30 متر بوده کـه تقریبا 3/2 (%60) آن زیربنای ساختمان مورده نظر ما را شـامـل مـی شـود :

    اینك مـا در مرحله پاك سازی خرابه می باشیم لذا ابتدا مراحلی را کـه قبل از پاك سازی بـاید بگذرانیم ذیلاً  ذکـر می نماییم:                             

    ابـتدا کارفرما موظف است بـرای انجام مراحل قانونی و کسب مجوز پاك سازی بـه شهرداری و دیگر مراجع ذیربط مراجعه کند.

    پس از انجام مراحل قانونی و کسب مجوز پاك سازی کارفرما موظف بـه دادن تعهـدی مبنی بـر عدم ایجاد مزاحمت و سلب آسایش بـرای همسایگان و عـدم ایجاد سد معبر در خیابان به هنگام ساخت و پاك سازی می باشد . در ضمن کار فرما موظف به تعهد مبنی بر جلو گیری از تخریب و صدمه به ساختمان های مجاور هنگام پاك سازی و سـاخت و سـاز می باشد .

    پس از انجام مراحل بالا و گـرفتن مجوز پاك سازی با اجازه مهندس ناظر و با احتیاط کامل و ارئه تمهیداتی خاص در هنگـام پاك سازی جهت جلو گیری از آسیب بـه ساختمانهای مجاور شروع بـه پاك سازی خرابه می نماییم.

    پس از اخذ مجوز پاك سازی از شهرداری و قبل از پاك سازی خرابه باید سـازمانهای مربوطه از قبیل سازمانآب برق گـاز ... را در امور كار قرار  داده و هماهنگی هـای لازم را بعمل آوریم و نسبت به نصب آنها اقدام نماییم .

        پاك سازی خرابه

    کارفرما برای صرفه جویی در وقت و هزینه عملیات پاك سازی  و گودبرداری را به یك اكیپ پیمانکار سپـرده و پـس از بستن قـرار داد پیمانکـار طبق قرار داد منعقد شده موظف می شود خرابه پر از زباله جات را تمیز کرده و به بیرون از کارگاه منتقل کند.

    یك نكته حائز اهمیت در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز رعایت كامل نكات ایمنی می باشد.  می دانیم كه امروزه طبق آئین نامه سازمان نظام مهندسی ایران  سازه های فلزی باید از تیرآهن ضرب دری در سازه های خود استفاده كنند و نیز    سازه های بتونی كه با سیستم دیوار باربر اجرا می شوند باید دارای شناژ بندی افقی و عمودی طبق قوانین مندرج در آئین نامه باشند. می دانیم كه این عمل برای مقابله سازه با نیروهای جانبی می باشد.

    حال با توجه به اینكه كشور ما در منطقه ی زلزله خیز قرار گرفته اجرای این نكته از الزامات و دارای اهمیت فوق آلعاده ای می باشد.      

        گودبرداری

    یـك لـودر چـرخ لاستیكی بـه كـارگاه آورده شد و سپس لودر شروع به كار کرد. سپس خاک حاصله را توسط همان لودر در یك کامیون بارگیری کرده و بـه مكان دیگری انتقال دادیم.

    برای عبور و مرور لودر هنگام گودبرداری به محل كارگاه یك رمپ ایجاد كرده بودیم كه پـس از اتمام کار لودر آن را توسط کارگران و دست افزار بیل و كلنگ تخریب نمودیم .

    كـارگـران به وسیله ی بیل و کلنگ مشغول تخریب و خاک برداری رمـپ گردیدند. پس از اتمام کـار و پـایان این مرحله سطح کار ــ زمین كارگاه ــ را کاملا آب داده و توسط غلتک دستی کوبیدند.تا سطح کـار کاملا متراکم شود و بعدهـا در اثـر وزن ساختمان نشست نـكـنـد .

    البته باید  متذكر شوم كه قبل از شروع به گودبرداری باید درخت و بوتـه های احتمالی را كه در محل كارگاه موجود است از محل كار جمع آوری نمود كه به این كار عملیات بوته كنی می گویند.

    همچنین باید محل چاه های قدیمی یا تختـه سنگ و موانعی را که ممکن است موجب حادثه شوند شناسایی و نسبت به ایمن سازی آنها اقدام نمود. و نیز اگر با گود برداری پایداری ساختمان هـای مجاور دچـار مخاطره می شود بـاید از ایمنی آنها بوسیله شمع بندی زیر پایه هـا، سپر و مهار کردن ساختمان هـا بطور مطمئن اطمینان حاصل نمود.

    این عوامل حفاظتی باید تـا رفع خطر مرتباً به وسیله ی اشخاص ذیصلاح بـازدید شـونـد تـا موجبات حفاظت مـوثـر ساختمان هـای مجاور و امنیـت جانی كـارگـران و هـمـسـایـه هـا نـیـز تـامیـن بـاشـد. پیمانکارموظف است تجهیزات ایمنی لازم بـرای حفاظت کارگران را در اختیار آنها قرار دهـد. در حفاری با بیل و کلنگ کارگران باید فاصله کافی ازیكدیگر داشته باشند. در گـودالـهـا و شیارهـای عمیق کـه عمق آنها از یك مـتـر بیشتر باشد نباید کارگران را به تنهایی بکار گمارد .

    خاکـبـرداری در زمین هـای بـا رطـوبـت طبیعی را می تـوان تـا عمق یك مـتـر، بـرای مـاسـه 25/1  مـتـر، برای ماسه رس دار 5/1  مـتـر، بـرای خـاک رس 2  مـتـر و برای خاک بسیار متراکم را بدون پایه هـای ایمنی، سپر و حائل انجام داد. در سـایر موارد بـا تـوجـه بـه جنس خاک ، عمق گـودبـرداری و شرایط ترافیكی اطراف تدابیر ایمنی لازم توسط مسئولان اتخاذ می گـردد. لازم ذكر است كه خاك این منطقه از جنس رس می باشد.

        پـیـاده كـردن نـقـشـه

    هدف از پیاده کردن نقشه به معنی انـتـقـال نقشه ساختمان از روی کاغذ بر روی زمین با ابعاد اصلی می باشد. بطوریكه محل دقیق پی ها و ستون هـا و ابعاد آنها روی زمین مشخص گردد. در موقع پیاده کردن نقشه از نقشه ی پی کنی استفاده می شـود. بـرای نقشه ی ساختمان هـای مهم معمولا از دوربین نقشـه بـرداری استفاده می شـود. برای نقشه ی ساختمان های کوچک و معمولی از مـتـر و ریسمان کـار استفاده می شـود .

    کــارگــران بـا حـضـور مهندس نـاظـر بـه پیاده کـردن دقیق نقشه فونداسیون اقـدام کـردنـد. بـه گـونـه ای که به وسیله ی متر، ریسمان کار و گچ  کاملا ابعاد فونداسیون را مشخص کرده و آن را در زمین پیاده كـردنـد.

         بـتـون مگــر

    بتون مـگـر كـه بـه آن بـتـون لاغر نـیـز می گـویند اولین قـشر پی سـازی می بـاشد. مقدار سیمان در بتون مگر حدود 100 الی 150kg/m3   است . بتون مگر معمولا به دو دلیل مورد استفاده قرار می گـیـرد :

    1 : برای جلو گیری از تماس مستقیم بتون اصلی فونداسیون با خاک.

    2 : برای رگلاژ کف فونداسیون و ایجاد سطحی صاف برای ادامه پی سازی.

    کـارگـران پـس از ساختن بـتـون مگر، آن را در جـاهـای مشخص شـده بــه ضخامت حدودا ده سانتی متر ریخته و سطح روی آن را بـا ماله تقریباً صاف کردند .

    جالب توجه است کـه بـرای ساختن بتون مگـر با عیار صد و پنجاه ، برای پیمانه کـردن و تعیین عیار از حـلـب هـای بیست  كیلوگرمی روغن استفاده می شد .

    کارگران پس از ریختن بتون مگر و گذشت حدودا سه الی چهار ساعت به آب دادن مختصر و سطحی آن پرداختند. لازم به ذکر است که در هنگام ریختن بتون مگـر حدوداً از هر طرف هفت تا ده سانتیمتر بیشتر از ضـخـامـت فونداسیون بتون ریزی کردیم. که البته این کار برای سهولت در اجرای قالب بندی و کفراژبندی بود

        قـالـب بـنـدی فونداسیون و شمع بندی

    قـالـب بندی معمولا بـه چـنـد صورت می تواند صورت گیرد. یـا به صورت فلزی یا به صورت چوبی و یا بـه صورت آجری .

    در کارگاه مورد نـظـر از قالب آجری استفاده شد که ذیلاً به آن اشاره

     می كنیم :

    در ابـتـدای روز بـعـد کارگـران و بنا مشغول به کار شده ابعاد فونداسیون را کاملا مشخص کرده بـه وسیله ی ریسمان کار جدا کرده سپس به ساختن قالب آجری فونداسیون با ارتفاع مشخص پرداختند. و دو كارگر شروع كردند به كندن زمین برای ایجاد چاه های شمع بندی.

    پس از ساختن قالب بندی فونداسیون کار کاملا آماده تحویل به گروه آرماتوربند برای اجرای شبکه مش و آرماتور بندی پی بود.

    پس از تهیه ی میل گرد بـا شماره هـای مشخص کار را تحویل گروه آرماتوربند دادیم.

        آرماتوربندی

    با توجه به وسعت مانور توسط کارگران، کار گروه آرماتوربند به سرعت انجام می شد البته در این هنگام چاله های بین شناژ بندی فونداسیون را از خاکی که از خاک برداری رمپ توسط کارگران و چاه های شمع بندی باقی مانده بود پـر کردیم. تا در هنگام بتون ریزی ، پشت قالب آجری که در واقع یك تیغه ی پنج سانتیمتری بود پر بـاشـد. تـا در واقع تاب و تحمل وزن بتون را داشته باشد و از تخریب آن جلوگیری گردد.

    گـروه آرماتوربـنـد کـاملا طبق نقشـه مشغـول بـه بریـدن ، انـدازه کـردن و ساختن شبکه آرماتور و مش بندی فونداسیون شـدنـد. در این مدت همواره یك کارگـر بـه وسیله ی کـارگاه و آچـار گـوساله طبق نقشه مشغول تهیه ی خاموت هـا و تـنگ هـا بـه تعداد و اندازه های مورد نیاز شد.

         علت استفاده فولاد و میل گرد در ساختمانها و پی

    بطور كلی ما از فولاد بكار رفته در بتون انتظار تاب و تحمل نیروهای كششی را داریم زیرا بتون به تنهایی دارای مقاومت فشاری بالا و قابل قبولی می باشد لیكن در مقابل نیروهای كششی ضعیف است. ما با استفاده از میلگرد در بتون سعی در بهبود این شرایط داریم.

         نحوه ی آرماتوربندی

    فولاد را که گفتیم به صورت میل گرد در بتون استفاده می كنیم باید به صورت یك شبکه و کلاف یك پارچه در آورده تا بتواند به خوبی در مقابل نیروهای وارده از خود مقاومت نشان دهد . بـه این شبکه میل گرد و آرماتورهای بـه هم بافته شده حصیری می گویند.

    میل گردها را معمولا با توجه به قطر آنها می خوانند مثلاً میل گرد 18، میل گردی است که قطر آن 18  میلیمتر  می باشد .

    لازم ذكر است با توجه به آئین نامه حداقل میل گردی که در ساختمانها  مصرف می شـود نـمـره  6  می باشد.

    البته قابل ذكر است كه ساختمان ما فلزی می باشد و ما از میلگرد بیشتر در فنداسیون( پی ) و شناژها استفاده می كنیم.

    مـیـل گـردها معمولا به طول  12  متربه بازار عرضه می شوند. که با توجه به شکل و ابعاد فونداسیون باید آنها را به اندازه ی دلخواه قیچی كنیم. بـا تـوجـه بـه توضیح بالا که شبکه آرماتورها باید به صورت یك کلاف یك  پارچه عمل کند نحوه ی اتصال آنها بـه یكدیگر بسیار حائز اهمیت است. کـه مسلماً باید با نظارت مهندس ناظر اجرا شود .

    معمولا در کارگاه ها برای اتصال دو نخ آرماتور 40 برابر قطر  آرماتور آنـهـا را بـا هــم اورلــب کـرده و بـه وسیله ی مفتول آنـهـا را بـه هـم می بندیم . کـه البته این نوع اتصال طبق آئین نامه برای آرماتورهای  تـا نـمره ی 32  مجاز می باشد . روشهای دیگری نیز برای اتصال آرماتورها وجود دارد.

    بـا تـوجـه بـه خاصیت میل گـرد و عـلت استفاده آن در بتون باید اندازه قطر و نحوه  اجرای آرماتورها دقیقاً طبق نقشه و با نظر مهندس محاسبه و اجرا شود، مقدار میزان مصرف میل گرد در بتون با توجه به سطح مقطع آن است .

    بـا دقت در شکـل ظاهری فونداسیون و محاسبه می توانیم به این نتیجه برسیم که در سطح بالایی پی نیروهای کششی وارده کم و نیروهای فشاری وارده که بـتـون بـه خـوبـی می توانـد در مقابل آن مقاومت کند زیاد است .  و در سطح پایینی پی نیروهای کششی وارده زیاد و نیروهای فشاری وارده کم است . پس باید در سطح پایینی پی از تعداد میل گردهـای بیشتر و قویتری استفاده کنیم تـا در مـقـابـل نیروهای کششی وارده به خوبی مقاومت کند . در کارگاه هـای کوچک مثلا در کارگاه مورد نظر ما با توجه به مشکلات اجرایی و نظر به اهمیت سـطح مقطع فولاد در بتون بـه جای استفاده از میل گردهـای بـا نمره بالاتر در شبکه پایین پی از تعداد بیشتری میل گرد با نمره میل گردهای شبکه بالایی پی البته با نظر مهندس ناظر استفاده می شود.

    کارگران پس از آماده سازی شبکه کف پی آن را در ته پی قرار دادند. چون در کارگاه ما از بتن مگر در سطح کار استفاده شده بود حداقل فاصله خارجی شبکه زیر پی از بتون مگر می باید حدوداً 3  سانتی متر باشد . برای این کار از تکه ها و نخاله های ساختمانی موجود در کارگاه استفاده شد .

    نـکـتـه حـائـز اهمیت در اجـرای کـار این است کـه باید فاصله میل گردهـا و خاموت هـا را دقیقاً طبق نقشه اعمال کنیم کـه البته این فـاصلـه هـا را باید از مرکز به مرکز آرماتورهـا در نظر بگیریم .

    فقط در موقع جاگذاری باید دقت لازم انجام گیرد تـا قفسه هـا و مش میل گردی درست در وسط گود قرار گیرد تا در هنگام بتون ریزی از همه طرف توسط بتون احاطه شونـد . در واقع بتون مثل کاوری دور و اطراف آن را بپوشاند. معمولاً میلگردهای مصرفی در بتون را از نوع میلگرد آجدار انتخاب می كنند.

       اتصال ستون ها به فنداسیون :

        بعد از صفت شدن فونداسیون و آب دهی آن یك كارگر شروع به پاكسازی روی صفحه های بیس پلیت كرد.

    سپس متخصص كارگران جوشكار یك قالب كوچك از پایه ستون تیرورق درست كرد و با نظارت مهندس ناظر جای دقیق ستون را بر روی صفحه بیس پلیت مشخص كردیم .

    بعد از آن در مكان های معین چند تكه فلز را خال جوش زدیم تا ستون را راحت تر در مكان خود قرار دهیم.

    همه ی 32 بیس پلیت را به این صورت مشخص كردیم . لازم ذكر است كه32 ستون این ساختمان در دو قسمت می باشد به این معنا كه بیست و چهار ستون در پشت یا جنوب و بیست و چهار ستون در جلو یا شمال . طبق برنامه ریزی فردای روز اتمام كار یك جرثـقیل به كارگاه برای نصب ستون ها آورده شد. نكته جالب توجه این بود كه كارگران برای اینكه جرثقیل بتواند ستون ها را به راحتی از زمین برای نصب بلند كند انتهای بالایی ستون را به صورت دایره سوراخ كردند تا در وقت برای نصب آن صرفه جویی شود

    سپس اولین ستون را با جرثقیل بلند كردیم و به مكان مورد نظر بردیم و بعد از تراز كردن آن آن را در مكان خود قرار داده ، بعد از زدن خال جوش های مطمئن آن را از جرثقیل جدا كردیم.

    و شروع به نصب دومین ستون كردیم ، بعد نصب ستون دوم مهندس ناظر متوجه شد كه ستون اولی را جای شمال و جنوبش را كارگران اشتباهی گذاشتند. پس مجبور شدیم با هوابر ستون را از بیس پلیت جدا كرده و با جرثقیل آن را چرخاندیم و روی صفحه بیس پلیت را با هواجوش تمیز كردیم تا ستون در جای خود به درستی مستقر گردد زیرا نخاله های و گلوله های خال جوش قبلی در روی بیس پلیت بود.

    بعد از تمیز كردن صفحه دوباره آن را در جای مشخص شده خال جوش دادیم بعد از این اشتباه بقیه ستون ها را با دقت بیشتری نصب كردیم تا این اشتباه دوباره تكرار نشود .

    سپس بعد از اطمینان از نصب ستون یك كارگر جوشكار شروع می كرد به جوش كامل ستون به صفحه بیس پلیت ، بعد نصب بیست و چهار ستون پشتی یا جنوبی شروع كردیم به نصب تیرهای افقی آن كه تمام این مراحل نصب حدود دو روز طول كشید.

    بعد از نصب ستون ها طبق دستور مهندس ناظر و محاسب شروع به ساخت شمشیری های پله ساختمان كردیم كه اندازه دو پاگرد از هم cm256 وارتفاع دو پاگرد از هم  یعنی از سطح پایینی تیرآهن پایینی تا بالای تیرآهن بالایی 178cm بود.

    طبق این مشخصات كارگران متخصص جوشكاری شروع به برش یك تیرورق خام كردند.

    شمشیری های پله را با ورق به ترتیب زیر ساختیم . تیر وسط راه پله را به صورت  8  و 7  بریدن كه بالای آن به صورت  8  و پایین آن به صورت  7  بود در قسمت  8  آن در بال پایینی آن را حدود  10cm بیشتر گذاشتند و همین كار را به صورت برعكس با قسمت  7   تیرورق انجام دادن سپس قسمت های اضافه  10cm  را طبق محاسبه داده شده توسط مهندس محاسب خم كردند تا به زاویه مورده نظر رسید بعد از چك كردن آن توسط مهندس ناظر بقیه تیرورق های راه پله طبق نمونه اولیه ساخته شده و به وسیله جرثقیل در سر جای خود نصب شدند. بعد از اتمام نصب موقتی جرثقیل را از كارگاه خارج كردند.

       ترازكردن ستون های عمودی با ستون های افقی:

        طبق گفته های قبلی طبقه همكف را هنگام نصب تراز كردیم وطبقات بعدی تراز نبودند ولی ما تمام تیرهای افقی را با خال جوش به ستون های عمودی وصل نمودیم. پس در طبقه اول از یك كنج ساختمان با جك های كششی و فشاری و تیفور(با سیم های بوكسل برای كشیدن ستون) شروع به تراز كردن طبقه اول می كنیم بعد از مطمئن شدن از تراز شدن ستون مورد نظر شروع به جوش دادن ستون های افقی برای تـثبیت دقیق ستون در سرجایش میكنیم این كار را كه از یك كنج شروع كردیم تا انتهای طبقه اول انجام میدهیم و به ترتیب این كار را بعد از اتمام طبقه اول در طبقه دوم و سوم انجام میدهیم.

        عایق كاری تیرورق ها :

    بعد از تراز كردن كل طبقات تمام تیرورق های ساختمان را با امولاسیون قیری (پرایمر) می پوشانیم این كار را برای جلوگیری از رسیدن هوا به فلز یا همان تیرورق انجام میدهیم.

         ساخت تیرچه طبقات :

    باید متذكر شوم كه ساخت تیرچه ها نیز همزمان با ساخت تیرورق ها بوده است . كه پیمانكار جهت سهولت كار تیرچه ساز یك گوشه از كارگاه را با بتون مگری كه در زیر فنداسیون استفاده كرده بودیم صاف و تراز كرده بود.

    بعد از محكم شدن سطح مورد نظر تیرچه ساز لوازم خود را كه شامل دو بشكه دیوست و بیست لیتری و لوازم جوشكاری ودستگاه خم كننده میلگرد بود به كارگاه منتقل كرد و در شروع  كار یك تیرآهن ساده را در كنج كارگاه مستقر نمود و طبق محاسبه ی مهندس محاسب در فواصل معین میلگرد هایی كه به یك اندازه بودند را جوش داد كه روی سر آنها به صورت قلاب مانند بود بعد یك شاخه اصلی میلگرد را روی آن قرار داد و در سمت دیگر یك كارگر میلگردها را به اندازه معین برش داده و در دستگاه خم كن میلگرد قرار می داد ، سپس میلگردهای شبیه 8 را بر روی  گیره قلابی میلگرد هایی كه روی تیر نصب بودند گذاشته وشروع به جوش دادن آنها می كرد.

    لازم ذكر است كه تمامی مراحل ساخت تیرچه بوسیله مهندس محاسب محاسبه شده و در اختیار تیرچه ساز قرار داده شده بود.

    فردای آن روز پیمانكار یك وانت قالب سفال های كف تیرچه را به كارگاه منتقل كرد تیرچه ساز بتن مورد استفاده خود را در یك بشكه درست می كرد و از آن استفاده می نمود

    البته تولید تیرچه هنوز ادامه دارد.

    نكته حائز اهمیت در ساخت تیرچه ها استفاده از قالب های سفالی می باشد كه ضمن اینكه بعد از ساخت تیرچه جزئی از آن می شود انقباضات و انبساط های آن با بتن مشابه می باشد و سبب تقویت سقف می شود.

         سقف :

     کارگران اقدام به کارگذاشتن تیرچه ها نمودند . ابتدا تیرچه هـا را خوابانده و سپس به وسیله ی بلوک هایی کـه باید در سقف بـه کـار می رفت فـاصـله ی بین آنها را انـدازه کـردنـد . بطوریکه در دو سر تیرچه هـا یک ردیف بلوک قرار داده و پس از اندازه کردن آنها را به وسیله ی مفتول در جای خود محکم می نمودند . سپس به کار گذاشتن سنجاقی ها پرداختند . بـعـد از این کـار اقـدام بـه فرش نمودن سقف کردند . نکته ی قابل ذکر در فرش نمودن سقف این بود که سوراخ های بلوک هایی را که می باید در مقابل تیرهای اصلی قرار گیرند به وسیله ی گچ می پوشانیدند. این کـار بـرای جلو گیری از حدر رفتن بتون در هنگـام بتون ریزی سقف اجرا شد . به این ترتیب در هنگـام بتون ریزی بتون ریخته شـده ازطریق سوراخ های مذبور وارد بلوک ها نشده و هم از سنگین شدن سقف و هـم از ضایع شـدن بـتـون جلوگیری نمودیم . نـکته ی دیگـر اینکه در فواصل معین شده طبق نقشه بـه اجـرای کلاف عـرضی پـرداختند . این فاصـله را ازپایین به وسیله ی تخته پوشاندند . سپس میل گردهای آن را کار گذاشتند .

    بعد از آنکه سقف را کاملا به وسیله ی بلوک فرش نمودند به کار گذاشتن میل گردهای ممان منفی و حرارتی پرداختند . میل گردهـای حرارتی از نـوع میل  گردهای ساده بوده و به صورت کلاف به کارگاه آورده شد . کارگران آنها را به همان صورت به بالای سقف برده و در آنجا آنها را بـاز کـرده و بـه وسیله  نیروی کشش آنها را راست می نمودند . البته به علت کـم بـودن قطر آنها این کار به آسانی میسر بود. بعد از آنکه میل گردهای حرارتی را خوابانیدند اقدام به کارگذاری جک ها نمودند . جک های چوبی را که به وسیله گروه نجاری به اندازه ی مورد نظر ــ ارتفاع سقف ــ ساخته شده بود به فاصله ی حدوداً هر هشتاد سانتی مـتـر در زیر سـقـف قرار دادنـد . کـارفرما مهندس ناظر را در جریان امور قـرار داده و ناظر پـس از بازدید از کـارگـاه اجـازه بتون ریزی سقف را صادر نمود . عملیات بتون ریزی بـه فردا موکول شـد . این عملیات طبق نظر مهندس ناظر باید در یک روز انجام می پذیرفت . می دانیم که این کار برای جلو گیری از ایجاد درز سرد می باشد .

    کـارفـرمـا برای این کـار تصمیم گـرفت بتون آمـاده را از کارخانه خریداری نـمـایند. و از قبل بـا کـارگـران تـوافـق کـرده کـه در صورت بطول انجامیدن عملیات همه ی کارگران به اضافه کاری بپردازند . صبح زود پس از حاضر شدن اکیپ بتون ریز و گارگران اقدام به بتون ریزی نمودیم. ماشین بتونیر در مکان مناسب استقرار پیدا کرد و جرثـقیلی که حامل پمپ بتون ریزی بود نیز با زاویه مناسب مستقر شد . کارگران برای جلوگیری از تـنش ها و تکان های شدید لوله ی بتون ریز آن را بـه وسیله ی طناب هـای ضخیمی مهار نمودند .

    به گونه ای که ابتدا طناب را به دور لوله ی بتونریز پیچیده سپس چهار کارگر از چهار طرف سر طناب هـا را محکم گـرفتند . بعد از انجام این کارها پمپ بتون ریز را روشن کرده و شروع به بتون ریزی نمودیم . یک کارگر با ماله به صاف کردن مختصر سطح بتون ریزی شده مشغول شد. این عملیات چون به وسیله ی ماشین انجام گرفت از سرعت قابل ملاحضه ای برخوردار بـود .

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :